martes, 12 de marzo de 2013

Activitats Conducció


-     Conduir la bolla fent corbes al mateix temps que posem atenció als gestos que fa el professor (dreta, esquerra, etc.); així aconseguirem que els alumnes no mirin contínuament la bola.

-     Formarem quatre equips. Cada jugador amb una bola i desplaçant-se per tot el terreny de joc, a una senyal cada equip anirà a l’angle del camp que li correspongui. S’ha d’intentar ser el primer grup que arriba a l’angle correcta.

-         A una senyal, el primer de cada grup transportarà les boles que hi hagi d’una àrea de porteria a l’altre; després el segon repetirà el mateix i així ho anirà fent tot el grup. guanya l’equip que acabi abans de transportar totes les bolles. Variant: el mateix, però han de regatejar dos o tres obstacles durant el trajecte.

-          Farem uns quants equips i donarem un número a cada jugador, quan el professor/a digui un número surten tots els jugadors que tinguin aquest número i hauran de fer el recorregut que se’ls indiqui.

-          Cursa i conducció per deixar la bolla dins l’àrea de la porteria contrària i la tornada (sense bola) per poder recollir les que l’equip contrari ha deixat a la nostra àrea de porteria. Cada dos o tres minuts es para el joc, i s’anota un punt l’equip que menys boles tingui a na seva àrea de porteria.

-         Policies i lladre. Tres jugadors i un d’ells conduirà la bola (lladre) cap al seu amagatall; a un senyal del professor/a sortiran els dos policies a agafar el lladre i prendre-li la bola (el lladre pot regatejar)

-         Relleus:
o   Conduir la bolla fins a l’obstacle, rodejar-lo i seguidament passar-la al primer de la fila.
o   Conduir, col·locar-se i passar al company, sense desferrar la bola de l’estic i posar-se al final de la fila.
o   El primer de cada fila transportar una bola a cada un dels cercles i quant ja estiguin totes col·locades, el segon de cada fila les anirà a cercar i les durà a la meta. Així, successivament.
o   Conduir la pilota fins a la paret, llançar a la paret i tornar a conduir-la fins al company fent-li, en arribar un altre passe.

-          Cara-creu. Els perseguidors van sense bola i deuen intentar prendre-la al jugador que els correspongui amb una entrada reglamentaria. S’ha d’intentar arribar a la zona designada a cara o creu.

-         Tots dins l’àrea amb un pal i una pilota han de conduir la pilota sense topar-se amb els companys.
Variant: intentam llevar la pilota a l’altre fora perdre la nostra.

-         Quatre cantons. Tots els participants, menys un, es troben dins un cercle amb l’estic i una bolla. Quan el jugador sense cercle diu: “1,2,3 canvi”, tots els jugadors han de canviar de cercle conduint la bola el més ràpid possible. El jugador que es queda sense cercle assumeix el rol de l’anterior.

-          Canvi de cercle. Dibuixar cercles amb guix, per tota la pista. Dins cada cercle un jugador, amb l’estic i bola. A una senyal del mestre s’han de canviar de lloc. El jugador del centre ha d’intentar trobar un lloc per ell.
Variants:
o   Prohibir el canvi de dos cercles més pròxims.
o   Tocar banda abans del canvi de cercles.
o   Abans d’entrar a un cercle, canviar-se la bola amb un company.

-          Terra-mar-aire. Tres zones designades amb aquest nom, tots hauran de conduir la pilota a la zona que diu el mestre, el darrer que arribi quedarà eliminat.

-         Pilotes calentes. Dos grups, quan el mestre ho indiqui s’hauran de llançar les pilotes a l’altre camp, l’equip que es queda amb més pilotes perd.

-          Mocador. Igual que el joc tradicional del mocador, però el mocador serà la pilota. Intentam llevar-lli la pilota i dur-la al nostre camp. El que aconsegueix atrevessar la línia del seu camp guanya el punt.

-          Les autopistes. Conduir la bola per les línies de la pista. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario