- Conduir
la bolla fent corbes al mateix temps que posem atenció als gestos que fa el
professor (dreta, esquerra, etc.); així aconseguirem que els alumnes no mirin
contínuament la bola.
- Formarem
quatre equips. Cada jugador amb una bola i desplaçant-se per tot el terreny de
joc, a una senyal cada equip anirà a l’angle del camp que li correspongui. S’ha
d’intentar ser el primer grup que arriba a l’angle correcta.
- A una
senyal, el primer de cada grup transportarà les boles que hi hagi d’una àrea de
porteria a l’altre; després el segon repetirà el mateix i així ho anirà fent
tot el grup. guanya l’equip que acabi abans de transportar totes les bolles.
Variant: el mateix, però han de regatejar dos o tres obstacles durant el
trajecte.
- Farem
uns quants equips i donarem un número a cada jugador, quan el professor/a digui
un número surten tots els jugadors que tinguin aquest número i hauran de fer el
recorregut que se’ls indiqui.
- Cursa
i conducció per deixar la bolla dins l’àrea de la porteria contrària i la
tornada (sense bola) per poder recollir les que l’equip contrari ha deixat a la
nostra àrea de porteria. Cada dos o tres minuts es para el joc, i s’anota un
punt l’equip que menys boles tingui a na seva àrea de porteria.
- Policies
i lladre. Tres jugadors i un d’ells conduirà la bola (lladre) cap al seu
amagatall; a un senyal del professor/a sortiran els dos policies a agafar el
lladre i prendre-li la bola (el lladre pot regatejar)
- Relleus:
o
Conduir
la bolla fins a l’obstacle, rodejar-lo i seguidament passar-la al primer de la
fila.
o
Conduir,
col·locar-se i passar al company, sense desferrar la bola de l’estic i posar-se
al final de la fila.
o
El
primer de cada fila transportar una bola a cada un dels cercles i quant ja
estiguin totes col·locades, el segon de cada fila les anirà a cercar i les durà
a la meta. Així, successivament.
o
Conduir
la pilota fins a la paret, llançar a la paret i tornar a conduir-la fins al
company fent-li, en arribar un altre passe.
-
Cara-creu.
Els perseguidors van sense bola i deuen intentar prendre-la al jugador que els
correspongui amb una entrada reglamentaria. S’ha d’intentar arribar a la zona
designada a cara o creu.
- Tots
dins l’àrea amb un pal i una pilota han de conduir la pilota sense topar-se amb
els companys.
Variant: intentam llevar la pilota a l’altre fora perdre la nostra.
- Quatre
cantons. Tots els participants, menys un, es troben dins un cercle amb l’estic
i una bolla. Quan el jugador sense cercle diu: “1,2,3 canvi”, tots els jugadors
han de canviar de cercle conduint la bola el més ràpid possible. El jugador que
es queda sense cercle assumeix el rol de l’anterior.
- Canvi
de cercle. Dibuixar cercles amb guix, per tota la pista. Dins cada cercle un
jugador, amb l’estic i bola. A una senyal del mestre s’han de canviar de lloc.
El jugador del centre ha d’intentar trobar un lloc per ell.
Variants:
o
Prohibir
el canvi de dos cercles més pròxims.
o
Tocar
banda abans del canvi de cercles.
o
Abans
d’entrar a un cercle, canviar-se la bola amb un company.
- Terra-mar-aire.
Tres zones designades amb aquest nom, tots hauran de conduir la pilota a la
zona que diu el mestre, el darrer que arribi quedarà eliminat.
- Pilotes
calentes. Dos grups, quan el mestre ho indiqui s’hauran de llançar les pilotes
a l’altre camp, l’equip que es queda amb més pilotes perd.
- Mocador.
Igual que el joc tradicional del mocador, però el mocador serà la pilota.
Intentam llevar-lli la pilota i dur-la al nostre camp. El que aconsegueix
atrevessar la línia del seu camp guanya el punt.
- Les
autopistes. Conduir la bola per les línies de la pista.
No hay comentarios:
Publicar un comentario